Transició Ecològica organitza aquest mercat de venda directa per a fer costat als productors locals i promoure hàbits saludables

La Regidoria de Transició Ecològica de l’Ajuntament de Castelló ha tancat la temporada de la Fira de la Taronja 2021-2022 amb 131.000 quilos venuts de productors del terme municipal, la qual cosa suposa un increment d’un 21% respecte a l’exercici anterior. La dotzena edició del mercat de venda directa ha incidit en el suport al sector primari local amb preus justos i en la promoció d’un consum de temporada i saludable.

“Finalitzem una nova campanya amb un balanç positiu. Enguany hem incrementat en tres setmanes la Fira de la Taronja, es va augmentar lleugerament el preu de venda fins a un euro el quilo a petició del sector davant les dificultats d’enguany, i s’ha aconseguit millorar els quilos venuts en canals curts de comercialització a un preu just que quadruplica el que paga les vies de distribució comercials als nostres productors”, ha destacat el regidor de Transició Ecològica, Fernando Navarro, que ha resaltat que aquesta millora “ens anima a continuar dinamitzant noves iniciatives de venda directa de productes agroalimentaris”.

La campanya s’ha celebrat durant 30 diumenges enfront dels 19 de l’any anterior (un augment d’un 57%) i els prop de 40 productors participants han venut 131.000 quilos de varietats de cítrics del terme municipal enfront dels 108.000 del període 2020-2021.

El mercat de venda directa de la plaça Fadrell ha comptat enguany amb la iniciativa de Degusta Taronja, que ha reforçat les sinergies entre 15 locals de restauració, productors i consumidors. Els restauradors van oferir durant març i abril elaboracions específiques amb cítrics de productors de la Fira de la Taronja. Aquesta activitat va possibilitar un repunt de les vendes en aquests dos mesos.

L’Ajuntament de Castelló celebra des de fa 12 anys la Fira de la Taronja amb l’objectiu de fomentar els canals curts de comercialització i ajudar als productors locals i promoure hàbits de consum responsable i sostenible entre els consumidors. Participen citricultores amb cultius en el terme municipal a uns preus justos.

L’impuls de la venda directa és una de les vies que treballa la Regidoria de Transició Ecològica dins del seu Pla de Reactivació Agrària.