Transició Ecològica prepara una nova temporada del mercat de venda directa per ajudar a dinamitzar al sector primari

La Regidoria de Transició Ecològica de l’Ajuntament de Castelló convoca el 5 de setembre a productors citrícoles del terme municipal a una reunió informativa per a abordar la posada en marxa de la pròxima edició de la Fira de la Taronja, el mercat de venda directa que que es duu a terme durant la temporada sectorial cada diumenge en la plaça Fadrell. El seu objectiu és reforçar el suport al sector citrícola, promoure el consum de proximitat i propiciar preus justos a l’agricultura.

“Des de l’Ajuntament preparem l’organització de la tretzena edició amb la finalitat de seguir dinamitzant l’activitat agrària, impulsant el consum de proximitat i reduir la petjada ecològica del consum alimentari. Cada vegada hi ha un major interés ciutadà en la compra de producte local, de qualitat i saludable”, ha destacat el regidor de Transició Ecològica, Fernando Navarro.

La reunió tindrà lloc el dilluns 5 de setembre a partir de les 18 hores en la sala d’actes de la Cambra Agrària Municipal, situada en l’avinguda de Lledó número 16. Està dirigida a les persones productores que cultiven diferents varietats de cítrics dins del terme municipal.

La Regidoria de Transició Ecològica promou canals curts de comercialització de productes agroalimentaris com a manera de diversificar les fonts d’ingressos del sector, al mateix temps que ofereix sinergies entre productors i al consumidors i promociona un consum saludable i respectuós amb el medi ambient. Les parades de la Fira ofereixen les varietats de cítrics segons temporada, com marisol -octubre i novembre-, clemenules -novembre i desembre-, navel -desembre, gener, febrer, març i abril-, hernandina -gener, febrer i març-, navel late -gener, febrer, març i abril-, sanguina -febrer- i llimes -durant tota la Fira-.

La Fira de la Taronja 2021-2022 va aconseguir la venda de 131.000 quilos de cítrics. Van participar prop de 40 productors i es va celebrar durant 30 diumenges enfront dels 19 de l’any anterior, lo que va suposar un increment d’un 57%. També va celebrar Degusta Taronja, una iniciativa que va unir a consumidors amb productors i 15 restauradors.

.